torsdag 19 april 2012

Tårar

Det har aldrig hänt innan...men idag brast det totalt tårarna bara rann från kinderna när jag gick från mötet:-( Jag mår skit och jag är inte ensam men vet att det oxå finns många positiva till flytten. Vi kan inte göra ett skit och heller inte påverka så hemskt mkt. Det stod på lappen att vi skulle få reda på gruppindelningarna idag men istället kommer de med informationen att gruppindelningarna kommer när barnen börjar i augusti:-( DÅLIGT!

Jag har känt sista tiden att detta blir nog bra ändå....hon har ju sina 6 kompisar från tahe, MEN För fuck....varför varför varför. Maja har gått med sina kompisar på tahe sen hon var 1 år o 4 månader, nu kommer de delas in i grupper som kommer vara under största delen av dagen, och jag har ju trott att hon har ju sina 6 kompisar och så kommer det några nya. Men Men säger jag....va inte så säker på det Hanna...nej nej....HELVETE!!!! Man splittrar inte på en trygg liten grupp som kommer ofrivilligt från ena stället till ett annat men Massa nya kompisar!
 Visst hon få säkert nya kompisar det tvivlar jag inte en sekund på men de kommer upp på en ny avd med nya lokaler, ny personal, nya rutiner, nya kompisar. Den ens tryggheten de har är deras gamla kompisar:-) Men då ska de inte ens få gå i samma grupp.....asså detta gör mig så arg. Så jävla arg. det skulle bara vara en självklarhet. Barnen som redan gå på Ullstigen har redan tryggheten i lokalerna, personalen, de flesta kompisarna,rutinerna...allt. Vi har inte bytt förskola frivilligt utan blivit tvingad.

Ännu en gång komunen gör precis som de vill...och där har man satt sina barn och tillomed man jobbar för den:-( tragiskt!

Varför jag blev så otroligt ledsen idag beror oxå på en annan sak, jag brukar oftast bara bli arg o inget mer men idag brast det totalt...jag grät och grät och grät. Det är nämligen så att Sista tiden och nu även i veckan på dagis så bara gråter Maja anitigen är hon inne i en fas eller så har det hänt något?! Hon bara gråter och vill vara med mig, idag fick jag hämta henne på dagis.....det händer nog ganska mkt i hennes liv nu, hon ska byta förskola, jag mår dåligt över flytten och givetvis märker hon av att jag mår dåligt, sen är det sååå struligt på hennes nuvarande dagis pga av flytten. den ena efter den andra fröken slutar och nu är det olika vikarier hela tiden. Hon vill inte gå dit längre.
Hade jag haft råd så hade jag sagt upp hennes plats NU!!!! O Varit hemma med henne till hon börja förskoleklass, ska räkna på vårdnadsbidraget ännu en gång....men antar att det blir svårt.
Ja jag är ledsen och besviken på hur detta gått till, inget personligt mot någon personal utan på själva grejen o hur lite de som sitter högre upp lyssnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar