tisdag 6 mars 2012

Dag 8: Ett ögonblick

Ojdå....detta blev svårt? Men det första jag tänkte på var ändå.....Ett ögonblick jag aldrig kommer glömma o detta kommer heller aldrig mina föräldrar glömma o det var när jag en tidig söndag morgon går upp o kikar ut genom fönstret o ser att polisen går runt i min trädgård....åhh shit tänkte jag....14år gammal;-) Det var nämligen så att kvällen innan hade jag pratat med en kille som jag träffat på semestern, han bodde i kristianstad:-) O var nog 16år tror jag....vi pratade i telefon o han sa att han skulle ta sin farsas bil o åka till mig....o han gjorde det....rattfull o utan körtkort såklart tog han sina föräldras bil mitt i natten o körde...ända till ryd kom han....sen somnade han framför ratten o körde i diket...som tur är gick det bra...tack o lov för det! Olyckan hade inte hänt när polisen gick runt i min trädgård o snokade....de trodde jag hade gömt honom. Men efter en stund kom larmet o han hade kört i diket o fick spendera några dagar på ryhov.
Nu för bara ett par år sen har denna kille hört av sig till mamma o frågat hur det är med mig....det tycker jag är lite skrämmande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar