tisdag 1 november 2011

Då var det Novemver

Herre min tid var tiden springer iväg. Det är ju redan november. Snart jul...gud så mysigt:-)Jag har kommit ganska långt redan med julklappar vilket är skönt. Min tanke är att vara klar eller nästan klar till advent. Vi få se om jag lyckas.

Idag har det varit lugn fast ändå inte, tänkte ha en hemma dag med tvätt, städ o fix på vinden som vi håller på att inreda men givetvis kommer ett MEN.....Nova har inte gillat detta...så nää jag har inte fått så mkt gjort idag:-(
Vet inte riktigt vad det är med henne idag hon är såå gnällig o nja lite skrikig är hon oxå...vilket är ganska ovanligt. Ett tag trodde jag hon hade ont i öronen igen för hon brukar somna på 5 minuter men inte idag hon vred o vände sig o var ganska bökig både på fm o em. Vi får väll se hur detta utvecklas....men nejjj nejjj inte bli sjuk igen.

Idag tog jag mig en funderare....det kändes ett tag som jag inte hade minsta lilla rutin som fungerade på lillan just nu men sen kom jag på mig själv att: Hon är ju så smidig när hon ska sova....på dagarna somnar hon på 5 minuter i vagnen...sååå smidigt har jag aldrig haft det innan. O på kvällen somnar hon oxå grymt smidigt  någongång mellan 19-20 lägger jag henne o det tar sällan mer än 15 minuter innan hon sover...sen kan hon hinna vakna en gång innan jag somnat men detta är jag nöjd me´ o det har varit så det sista 3 månaderna...sen kommer det ju natt beskymmer...hon är vaken ganska mkt....men det är ju för hon inte är mätt just nu ....det finns ingen mat på natten ...det är verkligen tomt så hon äter väldigt ofta men så fort hon förstår att man ska äta välling tror jag detta vänder!!!
Sen kommer ju hennes mat beskymmer...o det är både välling o mat just nu....har haft en jobbig matunge innan o antar att jag fått en till....men det får gå...bara tiden kan gå lite nu så jag kan ge henne smörgås, yoghurt o lite sånt så kanske det löser sig.....sen håller jag ju alla tummar i världen på att hon kommer äta välling snart....det är ju så smidigt.
Tack o hej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar