måndag 11 juni 2012

såå märkligt

Nova går min på nerverna....vad hände liksom?.
Mellan måndag o Tisdag slutade hon med det mesta.
Innan åt hon följande: Gröt, fruktpure, mat både burkar o vanlig mat, smörgås, yoghurt o ja det mesta:-)
Nu har hon fått för sig att typ inte äta alls...Hon äter INTE: gröt, ingen burkmat, ingen macka, inga rån, ingen yoghurt, knappt vanlig mat heller eller det beror på vad hon få....envisa unge.
Så nu äter hon Korv, köttbulle, Korv köttbulle o lite mer korv o lite mer köttbulle....men hur kul är det att koka korv till frulle??:-( Äpple o Banan funkar oxå.

När Wilma va liten hade jag stora matproblem men det va så smidigt då för hon åt ju alltid en välling men denna envisa dotter äter ju inte ens det....henne har jag fått för mina synder...jag lovar er ni skulle inte vilja byta;-)

Alla ni som har haft eller har barn med matprobelm vet hur jobbigt det är.....men jag är erfaren o hon svälter inte ihjäl utan hon få väll äta det som erbjuds o passar det inte få det väll va då det går ingen nöd på henne hon är rund o go...men nån viktuppgång lär vi inte se om detta fortsätter...jag vet hur det är:-(
Wilma matvägrade länge ca 2år o vägde endast 11,9 vid 3år....o Nova väger nästan 11 kg vid 1år o 2 månader så ni ser.... det går ingen nöd på henne inte;-)
 men min `perfekta lilla mellan unge´ vägde precis som man skulle 14,5 vid 3års ålder....lite kul är det att wilma har alltid varit liten o Maja har alltid varit precis på medel men ändå gnäller de tittsom tätt att Maja är liten....fast jämför jag med hennes kompisar är hon störst...så nää det köper jag inte.
Men men jobbigt är det när de matvägrar men änsålänge har det ju bara pågått i 6 dagar så vem vet det kanske släpper snart eller om 2år:-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar