lördag 17 december 2011

Dagen stirr

Ja vi börjar med att jag har gjort ett pass på jobbet det första på länge.....i hela 1år o 3 veckor har jag varit ledig....:-) Hade lite smått ångest inför detta...va sådär sugen men gud så kul o skönt det va att komma dit en sväng. Gillar faktiskt mitt jobb kände jag idag. Så fler tider tack!! Har en del nu frammåt men just nu känns det som jag kunde jobba jämt....säger någ nått annat om ett par gånger.

Efter jobbet så tog jag en runda på stan helt själv....skönt....skulle byta ännu en klänning jag köpt. O nu är jag nöjd över mina köp....så nu har jag både kläder till jul, nyår o ev för en utgång:-)
Efter det mötte jag Pär för att ta med mig Maja o Wilma till expert på a6 för att fixa en liten grej ( julklapp) fick ett ryck o skulle givervis bort bland alla dessa folk till Lindex...sa till barnen att håll i mig för det va grymt med folk.
När jag väl var klar på Lindex o vi var på väg till kassorna så upptäkte jag att Maja är borta....jag började ropa...sen kom paniken...sa till en i personalen ( gud vilken otroligt gullig människa)  hon ringde på vakterna o de skulle ropa ut att hon var borta.....jag stirrade runt överallt bland allt folk med wilma i ena handen.....släpandes efter mig.  Efter ca 20 minuter sprang jag åter in på lindex o då såg jag bara det att jag får aldrig tillbaka mitt älskade barn...hemskt men det var det enda jag tänkte...trodde att någon sjukjävel hade tagit henne. Åhh va hemskt detta va.....in på Lindex o såg ena vakten gå omkring o dra benen efter sig haha men det kändes som de inte gjorde nått...fram till vakten som då efter 25 minuter lugnade mig o sa att Maja finns på br....halåå tänkte jag br. Har hon gått ända dit. Jag mötte en glad liten skit ute i korridoren på a6 i handen på ännu en vakt. Tack söta söta personal på a6 som hjälpte mig....hade aldrig hittat henne själv bland allt detta folk.
Måste väll bara säga att hon hade varit o snattat ett lypsyl när hon ändå var i farten...haha detta tyckte vi va ganska roligt ändå. Även vakterna;-)

Älskade lilla barn...nu blir det inga mer affärer med alla barnen iallafall...få gå på kvällarna istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar